Katalizátor, részecskeszűrő javítás

RÉSZECSKESZŰRŐ

A dízelmotorokban, még a legmodernebb, legtökéletesebb keverékképzésű és égésűben is létrejön szilárd és folyékony halmazállapotú részecske - melyek többsége rákkeltő vegyület, olajhamu - a környezettbe jutva igen veszélyes földünk minden élőlénye számára.
Ezért az autó és motorgyártó cégek felszerelik a gépjárműveket részecske-korom (DPF) szűrő berendezéssel, a részecskekibocsájtás határérték alatti elérés céljából.

Az EURO V és az Euro VI előírásokat részecskekibocsájtás szempontjából csak koromszűrővel lehet teljesíteni, ezekben a kategóriákban minden korszerű dízelmotort felszerelnek ezzel a berendezéssel.

A részecskeszűrő nem romlik el, önmagában teljesen ártalmatlan berendezés amíg biztosítottak számára a megfelelő működési feltételek élettartama alatt problémája nem lehet.

Meghibásodását valamely motor részegység rendellenes üzemelése, nem megfelelő beállítása okozza!
Beépítésére a kipufogó rendszerben, közel a motorhoz, a turbófeltöltős motoroknál közvetlenül a turbina után kerül sor.
A DPF élettartama azonban nem végtelen - hiszen ez egy szűrő mely anyagának valamilyen kerámiát alkalmaznak - a megfelelő regenerálási-tisztítási folyamatok ellenére is eltömődik-telítődik.

A szűrő falán a kipufogógáz nem tud áthaladni, megnő a kipufogó ellennyomás, csökken a motor teljesítmény, a motor egyes szerkezeti elemei károsodhatnak, üzemképtelené válhatnak.

Részecskeszűrő tisztítás

Ez idáig az autó tulajdonosok csak akkor jelentkeztek javítóműhelyben ilyen jellegű problémával, ha eldugult-tönkrement a DPF szűrő.
Érzékelték a hibát azáltal, hogy a gépjármű fogyasztása megemelkedett, a normál regenerálás sűrűbbé vált, a motor teljesítménye érezhetően lecsökkent, szokatlan füstcsíkot húz maga után az autó, a végén már a motor felügyeleti kontrol lámpa is bejelzett.
Az Euro 5-ös szabvány azonban már kötelezően előírja, hogy 100.000 kilométerenként, ill. 5 évente ellenőriztetni kell a szűrőt egy szakemberrel.

A hiba kétféle módszerrel orvosolható:

1. a részecskeszűrő tisztításával:

  • részecskeszűrő szétszerelésével a szűrőbetét megfelelő tisztításával,
  • esetleg szűrőbetét cseréjével,
  • utángyártott DPF szűrő beépítésével.

Költségkímélő megoldás lehet különösen idősebb gépjárművek esetében, azonban a leggondosabb tisztítás elvégzése esetén sem garantálható egy ismételt 100 000 km-es futás, sőt az egyre sűrűsödő tisztítási intervallumok előfordulása várható, valamint az utángyártott DPF szűrők minősége sem éri el általában az eredetiét. Egy esélyt azonban mindenféleképpen megér.

Az, hogy mennyi km utat tud megtenni vele mielőtt újra probléma adódna, nagymértékben azon múlik, hogy Ön mennyi figyelmet fordít a részecskeszűrő eltömődésének megelőzésére.

2. a részecskeszűrő cseréjével gyári új beépítésével.

Viszonylag költséges megoldás, egyes típusoknál nem ritkán több százezer forintos költséget jelent, amellett hogy a le-felszerelési díjunk nem változik a tisztítás vagy az új beépítés során. Ezzel a megoldással azonban várhatóan újabb 100 000 km utat tud megtenni a gépjármű.

Ebben az esetben is érvényes, hogy Ön mennyi figyelmet fordít a részecskeszűrő eltömődésének megelőzésére, az üzemanyag rendszeri problémák megszüntetésére.

Nem győzzük felhívni a figyelmet arra, hogy a DPF szűrő önmagában nem megy tönkre a motor gyári, normál beállításaival, normál üzemelési körülmények között.

Meghibásodását valamely motor részegység rendellenes üzemelése, nem megfelelő beállítása okozza!
Nagyon fontos az okok felderítése és elhárítása a DPF szűrő tisztítása, cseréje alkalmával, turbófeltöltő valamint a hengerfej javítása során, diagnosztikai vizsgálat alkalmával, és itt legfontosabb tevékenységein össze is fonódnak annak érdekében, hogy az Ön gépjárműve - berendezése ismét úgy működjön mint új korában.

RÉSZECSKESZŰRŐ TISZTÍTÁSI ÁRAK:

Személyautó részecskeszűrő tisztítás 20.000 Ft-tól
Személyautó részecskeszűrő tisztítás ki-be szereléssel 40.000 Ft-tól 
Adalékanyag tartály feltöltés 15.000 Ft-tól 

Áraink tájékoztató jellegűek, melyek az ÁFA-t nem tartalmazzák!

Garancia: 6-12 hónap.

Akár a teljes javítási és cserefolyamatot bízza ránk az autójával együtt, akár csak magát a DPF szűrőt javíttatja vagy veszi nálunk!

FIGYELEM!

Semmiféle javítási technológiának nem felel meg a DPF szűrő „kiherélése” a szűrőbetét megcsonkítása.
Kérjük ilyet ne is kérjen tőlünk, erre nem vállalkozunk.

HASZNOS TANÁCS:

Jó időre búcsút mondhatunk a javító műhelyeknek (természetesen nem vonatkozik az időszakos karbantartásokra), ha úgy használjuk a turbófeltöltővel és koromcsapdával felszerelt autót, ahogy kell. A DPF tisztulása egy regenerálási folyamat, amikor a tömítődés kiég az szűrőből. Szerencsére úgy tervezték meg a rendszert, hogy ne legyen túlságosan macerás, de néhány dologra attól még figyelnünk kell.
A regeneráláskor végbemenő égéshez oxigén kell és megfelelő hőmérséklet. Az első feltétel mindig adott, a hőfok viszont nem adott minden esetben. Városi használat mellett (lépésben haladás, meg-megállás, dugó stb.) a kipufogógáz nem éri el az optimális 600 C⁰, ezért a regenerálás nem indul meg. Pontosabban a szenzorok elindítják a folyamatot, amikor érzékelik, hogy szükséges a részecskeszűrő tisztítás, de a motor nem fut annyi ideig, hogy a kiégés végbemenjen, a regenerálás megszakad.

Azért, hogy minden feltétel teljesüljön havonta egyszer (vagy kb. 800 – 1000 kilométerenként) járassuk meg a motort hosszabb távon üzem meleg állapotban. Nem a sebesség a legfontosabb (60km/h is elég lehet), hanem az egyenletes tempó és az időintervallum. A motor fordulatszámot igyekezzünk 2000 fordulat felett tartani és „száguldjunk” a közlekedési szabályok betartásával nagyjából fél órát. Csupán ennyi kell ahhoz, hogy a részecskeszűr tisztítás folyamata végigfusson.

Ez a módszer nem csak a DPF regenerálást segíti elő, hanem az egész füstgáz rendszer karbantartását - megfelelő üzemelését biztosítja, kezdve a motor égésterétől a hengerfejen át a turbófeltöltőn keresztül egészen a kipufogó végéig.

FIGYELEM!

Mostanában elterjedtek a “szoftveres” részecskeszűrő javítások. Az ilyen jellegű munkák nem javítások. Egyszerűen kiütik a részecskeszűrő hibakódot. Ezzel a részecskeszűrő ugyanolyan szennyezett lesz, a probléma nem lett megoldva. További használattól a részecskeszűrő tovább károsodik, amelynek a vége az lehet, hogy egy műszaki vizsga előtt a tisztítás már nem fog megfelelő megoldást nyújtani, és a részecskeszűrő cseréjére lesz szükség, amely több százezer forint!

Enélkül viszont az autó a műszaki vizsgán megbukik!

A részecskeszűrő kiiktatása bűncselekménynek minősül!

A többi céghez hasonlóan honlapunkon az Ön kényelme és a böngészési élmény fokozása céljából anonim cookie-kat használunk, amelyhez Ön az oldal használatával hozzájárul. További tudnivalókat az adatvédelmi nyilatkozatban olvashat.